Treeningud vees

Beebide (kuni 2a) ujutamine

Pärast sündi on vesi beebidele kõige loomulikumaks keskkonnaks. Ujumine annab kogu eluks vajaliku liikuvuse ja vastupidavuse ning ühtlasi ka karastab. Vastsündinu harjub veega palju kiiremini kui mitmekuune laps. Imiku refleks hinge kinni hoida säilib 3.-6. elukuuni, hiljem tuleb seda talle uuesti õpetama hakata. 
Ujutamine mõjub imikule rahustavalt, lõdvestab väikeseid lihaseid, annab palju häid emotsioone ja muudab edasise ujuma õppimise lihtsamaks. Beebide tunnis õpetatakse lapsevanemale põhilisemad võtted kuidas oma last vees liikuma õpetada. Lapsevanemaga koos, treeneri juhendamisel, õpib imik liikuma vees selili, kõhuli, sukelduma, hõljuma (vee peal püsima), vette hüppama jne.

Lisaks oskustele vees hakkama saada, tasub kindlasti mainida ka kommunikatiivset aspekti. Võib-olla on lapse esimene sõber leitud just ujumistunnist?! Ujumistund toimub vabas õhkkonnas, läbi mängu, arvestades erinevate laste individuaalset arengustaadiumit ja oskusi. 

 

Väikelaste ujutamine

Väikelaste ujumistundi ootame lapsi vanuses 2-4 eluaastat koos vanemaga. Tunni eesmärgiks on suurendada lapse iseseisvust vees ning läbi mänguliste tegevuste õppida veepinnal hõljuma, nägu vette kastma, vette hingama, sukelduma, basseinist turvaliselt välja ronima ja vette hüppama. Tunnis tutvume erinevate ujumise abivahenditega ning saame selgeks ka peamised veeohutuse põhimõtted. Lapsevanema roll tunnis on last julgustada, tehes harjutusi koos lapsega ning aidata teda nii palju kui vajalik, kuid samas nii vähe kui võimalik. Lapsed õpivad kõige paremini läbi mängu ja läbi vahetu kogemuse, seega regulaarne tunnis osalemine tagab parima tulemuse lapse iseseisvumisel vees. 

 

Rasedate vesivõimlemine

Tundi on oodatud kõik lapseootel naised, sõltumata raseduse staadiumist. Vesivõimlemine parandab raseduse ajal liigeste liikuvust, hingamiselundite ja südame-veresoonkonna seisundit. Vees on keha kergem, mistõttu ka koormus liigestele ja lülisambale väiksem. Horisontaalne asend kergendab südame tööd ning raskusjõu mõju vähenemise tulemusena on kergem harjutusi teha. Vesi masseerib keha, ergutades sel kombel vereringet, intensiivistab hingamist ja kiirendab ainevahetust. Paraneb loote toitainete ja hapnikuga varustatus. Vesi lõõgastab ning aitab vähendada stressi. Regulaarne vesivõimlemine aitab säilitada ja parandada vastupidavust ning hoida head toonust. Tund toimub meeldiva muusika saatel. 

 

Aqua Aerobics

Aqua Aerobics on keskmise intensiivusega treening, mis aitab treenida vastupidavust ning hoiab keha toonuses. Treeningus kasutatakse mitmesuguseid treeningvahendeid ning viiakse läbi lihtsamaid rütmilisi liikumisi ja kombinatsioone. 45 minuti jooksul saab kogeda mõnusa muusika saatel nii aeroobset kui ka lihastreeningut. Aqua Aerobics on mõeldud kõigile olenemata vanusest, soost või treenituse tasemest.

 

Aqua Circuit

Aqua Circuit (ringtreening) on vaheldusrikas treening muusika saatel. Treeningu käigus sooritatakse etteantud aja jooksul erinevate vahenditega erisuguseid harjutusi, keskendudes ühtlaselt kõikide lihasgruppide tugevdamisele. Treening sobib hästi nii algajatele kui ka edasijõudnutele, kuna tempo ning raskusastmed saab ise valida vastavalt sellele, mis on jõukohane.

 

Aqua Dance

Aqua Dance on tantsuline vesiaeroobika treening. Tund on lõbus, hoogne ning mõõdukalt raske. Treening koosneb erinevatest kombinatsioonidest ning tantsulistest elementidest. Kava püsib kuu aja vältel sama, et saaks nautida iga treeningut maksimaalselt ning end energiaga laadida. Kaasa võta sõbranna ja hea tuju. Tantsimiseni!

 

Aqua Dance Fit

Aqua Dance Fit - veetreening, kus arendatakse nii aeroobset kui ka lihasvastupidavust. Veetakistust suurendavad ja koormust lisavad kindad, hantlid, jalaraskused ning nuudlid. Treening tugevdab ühtlaselt kõiki lihasegruppe. Toimub nii aeroobne kui anaeroobne töö, kasutades mitmesuguseid intervalle ja kordusi. Aqua Dance Fit sobib kõigile!

 

Aqua Deep Water

Aqua Deep Water on treeningtund, mis toimub basseini sügavamas osas (185cm), kus jalad basseini põhja ei ulatu. Tunnis kasutatakse spetsiaalselt selleks otstarbeks mõeldud vöösid, mis ümber keha panduna aitavad hoida treenijat „hõljuvana“ õlgadeni vees. Aqua Deep Water on suure intensiivsusega treeningtund, milles koormatakse südame-veresoonkonda, hingamiselundkonda, erinevaid lihasrühmi. Kuna vees ollakse peaaegu kaaluta olekus, peavad tööd tegema paljud erinevad lihasrühmad, eriti korsetilihased, et hoida keha vertikaalasendis ning erinevaid harjutusi ja liikumisi sooritades tasakaalu säilitada. Treening sügavas vees suurendab vastupidavust, lihasjõudu ja parandab keha tasakaalu. Aqua Deep Water sobib treenijatele olenemata vanusest, soost või eelnevast treenitusest.

 

Aqua Fit

Aqua Fit treeningu eesmärgiks on arendada aeroobset- ja lihasvastupidavust. Tund algab soojendusega, põhiosas on kombineeritud vahelduvalt aeroobne liikumine ja jõuharjutused. Treeningu mitmekesistamiseks ja intensiivsuse tõstmiseks kasutatakse erinevaid lisavahendeid. Tund lõppeb lõdvestusharjutustega. Aqua Fit treening sobib kõigile treenijatele olenemata vanusest, soost või eelnevast treenitusest.

 

Aqua Gymnastics

Aqua Gymnastics on vesivõimlemise tund, kuhu on teretulnud noored, eakamad, mehed, naised, oma kehalisest vormist sõltumata. Lihtsad sammukombinatsioonid ning pikemad harjutuste seeriad tagavad koormuse kõikidele lihasgruppidele. Treening annab hea üldfüüsilise koormuse ja suurepärase enesetunde. Füsioterapeudist juhendaja pöörab tähelepanu rühile ja keha mitmekülgsele arengule. Erinevad vahendid ja muusika muudavad tunni lõbusamaks.

 

Aqua Interval

Aqua Interval on intensiivne 45-minutiline treening kaasahaarava muusika saatel. Harjutusi sooritatakse intervalliga 45 sekundit tööd ja 15 sekundit pausi. Koormust saab terve keha ning tunnis kasutatakse erinevaid treeningvahendeid- hantlid, nuudel, stepipink.

 

Aqua Mix

Aqua Mix on vaheldusrikas ja tõhus vesiaeroobika tund, kus saavad koormuse kõik suuremad ja väiksemad lihasgrupid, seda nii tänu veekeskkonna funktsionaalsusele kui ka treeneri poolt antavatele harjutustele. Tunnis kasutatakse erinevaid treeningvahendeid ja miksitakse erinevaid vesiaeroobika stiile. Tund algab soojendusega ja lõppeb lõdvestusega. Aqua Mix tund sobib kõigile inimestele olenemata vanusest, soost või eelnevast treenitusest.

 

Aqua Party

Aqua Party on just sobiv töönädala lõppu, et unustada argimured ning alustada mõnusalt nädalavahetust ja valmistuda pidustusteks. Tuletame meelde diskoliigutused ning paneme puusad käima, samal ajal korralikult trenni tehes. Tund on mõõdukalt raske ning kulutab mõnusalt kaloreid. Võta sõbrad kaasa ja naudi!

 

Aqua Spinning

Aqua Spinning treeningusse on oodatud kõik, hoolimata sellest kas soovite suvistele rattatrennidele vaheldust või alles plaanite rattaspordiga algust teha. Trennid on jõukohased kõigile ning vastavalt soovile on võimalik treening muuta enda jaoks kergemaks või just vastupidi - väljakutsuvamaks! Kohtumiseni Auras! 

 

Mehed Vette

"Mehed vette!" treeningud vees toimuvad sellisel põhimõttel, et saaks proovida erinevaid vees sportimise alasid, vahendeid ja stiile. Veetrenn arendab peamiselt aeroobset vastupidavust, kuid samuti keskendutakse kõikidele suurematele lihasgruppidele - kõhule, seljale, deltalihasele, rinnale, jalgadele ja kätele, et arendada kogu keha tasakaalustatult. 
Treening on väga vaheldusrikas, sest harjutuste tegemiseks saab kasutada peaaegu kõiki vesiaeroobika vahendeid: kindaid, nuudleid, palle, hantleid, ujumislaudu ja spinningurattaid.
Veetreeningud sobivad igaühele, vanusest ja kehalisest aktiivsusest sõltumata. Veekeskkond on turvaline, liikumine ei põruta ega koorma liigeseid, ega ole traumaohtu. Samuti on veetreening hea õlavöötmevaevuste korral, kuna vesi lõõgastab ja toniseerib lihaseid. Treening aitab kehakaalu kontrolli all hoida ning annab positiivse emotsionaalse laengu.

NB! Kuna treeningus kasutatakse vesispinningurattaid, siis on soovitav oma jalanõude olemasolu (plätud, kummisussid, rannasandaalid jne), kuid vajadusel saab kasutada ka meie poolt pakutavaid jalanõusid.  

 

Retro Aerobics

Retro Aerobics on meeleolukas ja tõhus treening neile, kes armastavad liikumist hoogsa muusika rütmis. Muusikavalikus on tuntud hitid 80-90ndatest. Tund on intensiivne, arendab vastupidavust ja koordinatsiooni. Sisaldab nii aeroobset liikumist (jalalöögid, põlve- ja sääretõstejooks, erinevad harjutused kätele) kui ka lihasjõudu arendavaid harjutusi (korseti- ja kõhulihastele). Tunnis kasutatakse ka erinevaid treeningvahendeid (näiteks veekindad, hantlid, nuudlid, boksikindad).
Retro Aerobics sobib ideaalselt neile, kes soovivad treenida intensiivselt ja hoogsalt muusika rütmis, aga samas nii, et liigestele ja lülisambale langev koormus oleks minimaalne. Retro Aerobics arendab vastupidavust ja koordinatsiooni. Põletab ohtrasti kaloreid, annab energiat ja maandab stressi. Kaasahaarav muusika ja tantsulisus on lisaboonus, mis kõik kokku muudavad meele rõõmsaks. 

 

Sauna Yoga

Saunajooga on 45-minutiline lihtsaid harjutusi ühendav treening, mis ei eelda eelnevat joogakogemust ja tugevat treenitust. Rahulikke harjutusi tehes ning poose hoides keskendutakse hingamisele ja kohalolule. Treeninguga saab hakkama igaüks, kes soovib hetkeks peatuda ja lõõgastuda, turgutamaks oma keha ning vaimu. Saunajooga toimub kerges riietuses 55°C kuni 60°C kraadises sanaariumis.

Saunajoogasse tulles võta kindlasti kaasa väike rätik ja joogivesi!

Saunajooga kasulikkusest:

venitab ja tugevdab lihaseid
parandab liigeste ning lülisamba liikuvust
leevendab stressi
kiirendab treeningutest taastumist
parandab unekvaliteeti
parandab keskendumisvõimet
aitab leida keha ja meele tasakaalu
kiirendab organismi ainevahetust